I. Zajęcia poranne |
|
800 – 830 |
Przychodzenie dzieci do przedszkola. Czynności opiekuńcze i organizacyjne. Konsultacje indywidualne z rodzicami. Swobodna działalność dzieci zgodnie z zainteresowaniami potrzebami. Indywidualne kontakty z wychowankami celem bliższego poznania psychofizycznych cech dziecka. |
830 – 850 |
Ćwiczenia poranne. Zabawy integrujące grupę. Ćwiczenia rozwijające percepcję wzrokową, słuchową. |
II. Realizacja podstawy programowej |
|
850 – 900 |
Czynności organizacyjne przed pracą dydaktyczną. |
900 – 1055 |
Wspieranie rozwoju dziecka poprzez prowadzenie dydaktycznych zajęć programowych. Organizowanie zajęć na świeżym powietrzu. Zabawy organizowane i spontaniczne przy niewielkim udziale nauczyciela. Inne przedsięwzięcia i zadania wspierające rozwój dziecka |
950 – 1000 |
„Witaminka” – owocowy przerywnik. Wdrażanie zasad higieny i kulturalnego zachowania. Poznawanie wartości zdrowego odżywiania. |
1055 -1140 |
Czynności organizacyjne. Przygotowanie do obiadu. Zabiegi higieniczne. Czynności samoobsługowe. |
Obiad. Wdrażanie zasad higieny i kulturalnego zachowania i spożywania posiłku. Poznanie wartości zdrowego odżywiania. Rozwijanie umiejętności pełnienia roli dyżurnego. |
|
1140 -1155 |
Zabiegi higieniczne po obiedzie. |
1155 – 1300 |
Zabawy i zajęcia o charakterze relaksacyjnym w sali zajęć lub na powietrzu. Indywidualna praca z dziećmi, praca wychowawcza lub opiekuńcza. Zabawy organizowane i spontaniczne. Inne przedsięwzięcia i zadania wspierające rozwój dziecka. Rozchodzenie się dzieci. |
III. Zajęcia popołudniowe |
|
1300– 1415 |
Zabawy konstrukcyjne oraz rozwijające koordynację wzrokowo – ruchową i sprawność manualną, gry i zabawy dowolne lub zorganizowane w ogrodzie przedszkolnym lub sali. Zajęcia wyrównawcze, praca indywidualna z dziećmi |
1415 – 1435 |
Czynności organizacyjne. Wdrażanie zasad higieny, kulturalnego zachowania oraz spożywania posiłku. Przygotowanie do podwieczorku. Podwieczorek. |
1435 – 1500 |
Dowolna działalność dzieci, zabawy w sali lub ogrodzie przedszkolnym. Prace porządkowe w Sali. Kontakty indywidualne z rodzicami. Rozchodzenie się dzieci. |
Zajęcia dydaktyczne (6 – latki): poniedziałek – piątek
Rytmika: zajęcia dodatkowe
Język angielski (3 – 6 latki): wtorek i czwartek
Religia (6 – latki): poniedziałek i środa