KLASA IV

MATEMATYKA

Temat: Ułamki niewłaściwe c.d.

Ćwiczenia 6,7,8,9,10,11,12 str. 61,62

Proszę obejrzeć 5 krótkich filmów dzięki którym utrwalisz wiadomości o ułamkach

https://pistacja.tv/wideolekcje/matematyka/szkola-podstawowa-iv-vi/ulamki-zwykle-i-dziesietne/plmat018-rozszerzanie-i-skracanie-ulamkow-zwyklych


INFORMATYKA

Temat: Zasady sporządzania notatki.

Należy zapoznać się z wiadomościami na str. 102 – 103 w podręczniku. Proszę sporządzić notatkę pt. „Przyjaciel z Marsa” w dowolnym edytorze tekstu, najlepiej w darmowym pakiecie LibreOffic. Aplikacja jest dostępna w sieci, należy ją pobrać i zainstalować. Należy zapoznać się z podstawowym działaniem i narzędziami na podstawie informacji z podręcznika lub na stronie www.nowaera/naukazdalna lub innych dostępnych źródłach. Zapisaną pracę proszę wysłać na adres     e-mail: robertweremczuk84@gmail.com,

TECHNIKA

KLASA 4

Temat: Skrzyżowania równorzędne.

Należy zapoznać się z wiadomościami na str. 54 w podręczniku oraz wykonać ćw. 2 str. 54 podr. Więcej wiadomości można przeczytać na stronie www.nowaera/naukazdalna, www.oskduet/nauka-jazdy/skrzyzowania/sytuacje-rownorzedne lub innych dostępnych źródłach. Rozwiązanie proszę przesłać na adres e-mail: robertweremczuk84@gmail.com.

Klasa IV

Język polski

Doczytać lekturę: Janusz Christa „Kajko i Kokosz. Szkoła latania” (do 25 marca).

Codziennie ćwiczyć czytanie – ciche i głośne.

Proszę w zeszycie zapisywać kolejne tematy, przeczytać wskazane strony w podręczniku, wykonać w zeszycie wskazane ćwiczenia. Jak zwykle powtarzać trzy ostatnie tematy.

Poniedziałek, 23.03

Temat: Teatralne czary – Joanna Kulmowa „Po co jest teatr?”.

Podręcznik, s. 187.

Zad. 1, 2 (w razie kłopotów zajrzyj na s. 188), 3, 4 s. 187 – odpowiadaj całymi zdaniami.

Z wiersza Joanny Kulmowej wypisz przykład rymu (zwróć uwagę na wyrazy kończące poszczególne wersy).

Wtorek, 24.03

Temat: Ludzie teatru.

Podręcznik, s. 1878-190.

A. Zad. 2, 4, 6 (jeżeli nigdy nie byłeś / nie byłaś w prawdziwym teatrze – opisz swoje wrażenia ze spektaklu „Hobbit, czyli tam i z powrotem” we Włodawskim Domu Kultury, co najmniej 4 zdania) s. 187 – odpowiadaj całymi zdaniami.

B. Od podanych rzeczowników (osób biorących udział w tworzeniu przedstawienia) utwórz wskazane formy, np.

dramatopisarz (W. lm.) – dramatopisarzu

W razie trudności zajrzyj na s. 31-32.

reżyser (D. lp.) – …………………

aktor (B. lm.) – …………………

scenograf (Ms. lp.) – …………………

oświetleniowiec (C. lm.) – …………………

choreograf (W. lm.) – …………………

sufler (N. lm.) – …………………

kierownik(C. lp.) – …………………

dramaturg (M. lm.) – …………………

C. Wejdź na LearningApps: https://learningapps.org/1240579 i wykonaj zadanie. Aby zobaczyć podpowiedź do danego hasła krzyżówki, należy je kliknąć. Litery wpisujemy z klawiatury. W razie pomyłki można przenieść się w dowolne miejsce hasła przy pomocy strzałek nawigacyjnych, myszki lub touchpada (panelu dotykowego). Po wykonaniu zadania wykonaj zrzut/zdjęcie ekranu (w komputerze klawisz PrtSc – zazwyczaj w prawym górnym rogu klawiatury, a następnie wklej na przykład do Painta, zapisz jako C).

D. Zrób zdjęcie lub skany zeszytu z zadaniami z lekcji „Ludzie teatru” i wyślij je razem ze zrzutem ekranu z zadaniem C na adres polonisty (ma go Twój Rodzic) – masz czas do środy, 25 marca, do godz. 24.

Twoja praca zostanie oceniona, a ocena wpisana do dziennika.

Środa, 25.03

Temat: Spotkanie z lekturą – Janusz Christa „Kajko i Kokosz. Szkoła latania”.

Podręcznik, s. 306-307.

Ćwiczenia ze s. 307

„Podczas czytania lektury”

Zad. 4 s. 307

„Humor w Szkole latania

Zad. 3 s. 307

„Bohaterowie komiksu”

Zad. 4 s. 307

„Uczniowie szkoły czarownic”

Zad. 4 s. 307

Czwartek, 26.03

Temat: Bohaterowie komiksu Janusza Christy pt. „Kajko i Kokosz. Szkoła latania”.

Podręcznik, s. 306-307.

Ćwiczenia ze s. 307

„Humor w Szkole latania

Zad. 2 s. 307

„Bohaterowie komiksu”

Zad. 1,2 s. 307. Dla chętnych zad. 3 i 5/307/

„Uczniowie szkoły czarownic”

Zad. 5 s. 307

Piątek, 27.03

Temat: Marzenie o lataniu – Janusz Christa „Kajko i Kokosz. Szkoła latania”.

Podręcznik, s. 306-311.

Zad. 1,4,7, 8 s. 307

Zapamiętaj: Co to jest „komiks”? (s. 311).

Uwaga: Jeżeli chcesz i możesz – przesyłaj mi efekty swojej pracy (zdjęcia lub skany) zeszytu każdego dnia. Na adres e-mail należy też kierować wszelkie pytania, uwagi i propozycje.

Religia klasa IV

Temat: Ulice Jerozolimy – ostatnia droga.

Proszę przeczytać temat z podręcznika str.104-105

Wykonać ćwiczenia str.92-93

Nauczyć się Stacji Drogi Krzyżowej

W zeszycie proszę napisać rozważanie do wybranej stacji drogi krzyżowej.

Temat: Golgota – cena zbawienia.

Proszę przeczytać temat z podręcznika str. 106-107

Wykonać ćwiczenia str. 94-95

Praca domowa zadanie 2 str. 107

Historia – Temat do opracowania dla uczniów klasy 4

(zajęcia z dnia 19.03.2020 r. czwartek)

Temat do zeszytu: „Jan Zamyski – druga osoba po królu”

Praca domowa:

  • Podaj przykłady zasług Jana Zamoyskiego jako kanclerza i hetmana.
  • dla chętnych – album pt. „Zamość”

Temat jak zwykle do opracowania w ćwiczeniu.

Język polski

1. Powtarzać wiadomości i umiejętności z rozdziału IV.

2. Doczytać lekturę: Janusz Christa „Kajko i Kokosz. Szkoła latania”.

3. Codziennie ćwiczyć czytanie – co najmniej godzinę dziennie, w tym co najmniej 10 minut głośnego czytania – np. czytać teksty z rozdziału V i następnych.

3. Zadanie na język polski i informatykę:

Na podstawie ostatnio omawianych legend (o Piaście Kołodzieju albo o Lechu, Czechu i Rusie, albo o Juracie, albo o panu Twardowskim, albo o Złotej Kaczce) lub legendy o warszawskim Bazyliszku (w podręczniku, s. 191-194) napisz opowiadanie, w którym znajdzie się również opis postaci lub opis przedmiotu.

Pamiętaj, że Twoja praca powinna liczyć co najmniej 14 zdań.

Pamiętaj o akapitach! W ocenie Twojej pracy będzie brana pod uwagę poprawność językowa, ortograficzna i interpunkcyjna.

Wykorzystaj wskazówki z podręcznika:

– opowiadanie – s. 229;

– opis postaci – s. 92.

– opis przedmiotu – s. 142.

Pracę należy napisać na komputerze w dostępnym edytorze tekstu.

Formatowanie tekstu (będzie oceniane na informatyce)

Tytuł:

– wyśrodkowany,

– tekst pogrubiony i zastosowanie wielkich liter,

– wielkość czcionki: 18,

– czcionka: Times New Roman.

Zawartość pracy:

– czcionka: Times New Roman,

– rozmiar czcionki:12,

– tekst wyjustowany,

– wcięcie akapitu: 1 tabulator.

Uwaga: w razie kłopotów z realizacją zadania z języka polskiego i informatyki w formie określonej na lekcję informatyki, proszę pracę w dowolny sposób (np. zdjęcie lub skan rękopisu) przesłać na adres mailowy polonisty (wychowawca przekazał ten adres rodzicom).

informatyka

Zasady sporządzania notatki., reguły pisania tekstu (str. 102 – 102 podręcznik)Do wykonania zad. 1 str. 106 – zadanie należy wykonać używając pakietu Libere Office, plik instalacyjny dostępny jest za darmo w sieci. Gotowe zadanie należy przesłać na adres e-mail: robertweremczuk84@gmail.com

technika, plastyka – do wykonania stroik wielkanocny lub palma (podpisane prace należy dostarczyć do szkoły po kwarantannie)

j. angielski – nauczyć się słówek z Unitu 5, uzupełnić w ćwiczeniach str. 42,43,44 (46 dla chętnych)

matematyka

16. 03. 2020 Temat: Ułamki niewłaściwe

Proszę przeczytać temat z podręcznika str. 166-168 i wykonać ćwiczenia 1,2,3,4,5str. 60. Dla chętnych zadania 1,2 str. 168. Wykonane zadania proszę sfotografować lub zeskanować i przesłać na adres ann.bielecka@wp.pl

Jeśli ktoś nie ma możliwości przesłania zadań niech poprosi o pomoc rodziców lub skontaktuje się telefonicznie z nauczycielem. Kolejne zadania już jutro.

Proszę doskonalcie umiejętności mnożenia pamięciowego w zakresie 100. (TABLICZKA MNOŻENIA) oraz dodawanie, odejmowanie i mnożenie sposobem pisemnym.

Pamiętajcie o Konkursie Tabliczki Mnożenia po powrocie 🙂

Anna Bielecka