MATEMATYKA
Temat: Ułamki niewłaściwe c.d.
Ćwiczenia 6,7,8,9,10,11,12 str. 61,62
Proszę obejrzeć 5 krótkich filmów dzięki którym utrwalisz wiadomości o ułamkach
INFORMATYKA
Temat: Zasady sporządzania notatki.
Należy zapoznać się z wiadomościami na str. 102 – 103 w podręczniku. Proszę sporządzić notatkę pt. „Przyjaciel z Marsa” w dowolnym edytorze tekstu, najlepiej w darmowym pakiecie LibreOffic. Aplikacja jest dostępna w sieci, należy ją pobrać i zainstalować. Należy zapoznać się z podstawowym działaniem i narzędziami na podstawie informacji z podręcznika lub na stronie www.nowaera/naukazdalna lub innych dostępnych źródłach. Zapisaną pracę proszę wysłać na adres e-mail: robertweremczuk84@gmail.com,
TECHNIKA
KLASA 4
Temat: Skrzyżowania równorzędne.
Należy zapoznać się z wiadomościami na str. 54 w podręczniku oraz wykonać ćw. 2 str. 54 podr. Więcej wiadomości można przeczytać na stronie www.nowaera/naukazdalna, www.oskduet/nauka-jazdy/skrzyzowania/sytuacje-rownorzedne lub innych dostępnych źródłach. Rozwiązanie proszę przesłać na adres e-mail: robertweremczuk84@gmail.com.
Klasa IV
Język polski
Doczytać lekturę: Janusz Christa „Kajko i Kokosz. Szkoła latania” (do 25 marca).
Codziennie ćwiczyć czytanie – ciche i głośne.
Proszę w zeszycie zapisywać kolejne tematy, przeczytać wskazane strony w podręczniku, wykonać w zeszycie wskazane ćwiczenia. Jak zwykle powtarzać trzy ostatnie tematy.
Poniedziałek, 23.03
Temat: Teatralne czary – Joanna Kulmowa „Po co jest teatr?”.
Podręcznik, s. 187.
Zad. 1, 2 (w razie kłopotów zajrzyj na s. 188), 3, 4 s. 187 – odpowiadaj całymi zdaniami.
Z wiersza Joanny Kulmowej wypisz przykład rymu (zwróć uwagę na wyrazy kończące poszczególne wersy).
Wtorek, 24.03
Temat: Ludzie teatru.
Podręcznik, s. 1878-190.
A. Zad. 2, 4, 6 (jeżeli nigdy nie byłeś / nie byłaś w prawdziwym teatrze – opisz swoje wrażenia ze spektaklu „Hobbit, czyli tam i z powrotem” we Włodawskim Domu Kultury, co najmniej 4 zdania) s. 187 – odpowiadaj całymi zdaniami.
B. Od podanych rzeczowników (osób biorących udział w tworzeniu przedstawienia) utwórz wskazane formy, np.
dramatopisarz (W. lm.) – dramatopisarzu
W razie trudności zajrzyj na s. 31-32.
reżyser (D. lp.) – …………………
aktor (B. lm.) – …………………
scenograf (Ms. lp.) – …………………
oświetleniowiec (C. lm.) – …………………
choreograf (W. lm.) – …………………
sufler (N. lm.) – …………………
kierownik(C. lp.) – …………………
dramaturg (M. lm.) – …………………
C. Wejdź na LearningApps: https://learningapps.org/1240579 i wykonaj zadanie. Aby zobaczyć podpowiedź do danego hasła krzyżówki, należy je kliknąć. Litery wpisujemy z klawiatury. W razie pomyłki można przenieść się w dowolne miejsce hasła przy pomocy strzałek nawigacyjnych, myszki lub touchpada (panelu dotykowego). Po wykonaniu zadania wykonaj zrzut/zdjęcie ekranu (w komputerze klawisz PrtSc – zazwyczaj w prawym górnym rogu klawiatury, a następnie wklej na przykład do Painta, zapisz jako C).
D. Zrób zdjęcie lub skany zeszytu z zadaniami z lekcji „Ludzie teatru” i wyślij je razem ze zrzutem ekranu z zadaniem C na adres polonisty (ma go Twój Rodzic) – masz czas do środy, 25 marca, do godz. 24.
Twoja praca zostanie oceniona, a ocena wpisana do dziennika.
Środa, 25.03
Temat: Spotkanie z lekturą – Janusz Christa „Kajko i Kokosz. Szkoła latania”.
Podręcznik, s. 306-307.
Ćwiczenia ze s. 307
„Podczas czytania lektury”
Zad. 4 s. 307
„Humor w Szkole latania”
Zad. 3 s. 307
„Bohaterowie komiksu”
Zad. 4 s. 307
„Uczniowie szkoły czarownic”
Zad. 4 s. 307
Czwartek, 26.03
Temat: Bohaterowie komiksu Janusza Christy pt. „Kajko i Kokosz. Szkoła latania”.
Podręcznik, s. 306-307.
Ćwiczenia ze s. 307
„Humor w Szkole latania”
Zad. 2 s. 307
„Bohaterowie komiksu”
Zad. 1,2 s. 307. Dla chętnych zad. 3 i 5/307/
„Uczniowie szkoły czarownic”
Zad. 5 s. 307
Piątek, 27.03
Temat: Marzenie o lataniu – Janusz Christa „Kajko i Kokosz. Szkoła latania”.
Podręcznik, s. 306-311.
Zad. 1,4,7, 8 s. 307
Zapamiętaj: Co to jest „komiks”? (s. 311).
Uwaga: Jeżeli chcesz i możesz – przesyłaj mi efekty swojej pracy (zdjęcia lub skany) zeszytu każdego dnia. Na adres e-mail należy też kierować wszelkie pytania, uwagi i propozycje.
Religia klasa IV
Temat: Ulice Jerozolimy – ostatnia droga.
Proszę przeczytać temat z podręcznika str.104-105
Wykonać ćwiczenia str.92-93
Nauczyć się Stacji Drogi Krzyżowej
W zeszycie proszę napisać rozważanie do wybranej stacji drogi krzyżowej.
Temat: Golgota – cena zbawienia.
Proszę przeczytać temat z podręcznika str. 106-107
Wykonać ćwiczenia str. 94-95
Praca domowa zadanie 2 str. 107
Historia – Temat do opracowania dla uczniów klasy 4
(zajęcia z dnia 19.03.2020 r. czwartek)
Temat do zeszytu: „Jan Zamyski – druga osoba po królu”
Praca domowa:
- Podaj przykłady zasług Jana Zamoyskiego jako kanclerza i hetmana.
- dla chętnych – album pt. „Zamość”
Temat jak zwykle do opracowania w ćwiczeniu.
Język polski
1. Powtarzać wiadomości i umiejętności z rozdziału IV.
2. Doczytać lekturę: Janusz Christa „Kajko i Kokosz. Szkoła latania”.
3. Codziennie ćwiczyć czytanie – co najmniej godzinę dziennie, w tym co najmniej 10 minut głośnego czytania – np. czytać teksty z rozdziału V i następnych.
3. Zadanie na język polski i informatykę:
Na podstawie ostatnio omawianych legend (o Piaście Kołodzieju albo o Lechu, Czechu i Rusie, albo o Juracie, albo o panu Twardowskim, albo o Złotej Kaczce) lub legendy o warszawskim Bazyliszku (w podręczniku, s. 191-194) napisz opowiadanie, w którym znajdzie się również opis postaci lub opis przedmiotu.
Pamiętaj, że Twoja praca powinna liczyć co najmniej 14 zdań.
Pamiętaj o akapitach! W ocenie Twojej pracy będzie brana pod uwagę poprawność językowa, ortograficzna i interpunkcyjna.
Wykorzystaj wskazówki z podręcznika:
– opowiadanie – s. 229;
– opis postaci – s. 92.
– opis przedmiotu – s. 142.
Pracę należy napisać na komputerze w dostępnym edytorze tekstu.
Formatowanie tekstu (będzie oceniane na informatyce)
Tytuł:
– wyśrodkowany,
– tekst pogrubiony i zastosowanie wielkich liter,
– wielkość czcionki: 18,
– czcionka: Times New Roman.
Zawartość pracy:
– czcionka: Times New Roman,
– rozmiar czcionki:12,
– tekst wyjustowany,
– wcięcie akapitu: 1 tabulator.
Uwaga: w razie kłopotów z realizacją zadania z języka polskiego i informatyki w formie określonej na lekcję informatyki, proszę pracę w dowolny sposób (np. zdjęcie lub skan rękopisu) przesłać na adres mailowy polonisty (wychowawca przekazał ten adres rodzicom).
informatyka
Zasady sporządzania notatki., reguły pisania tekstu (str. 102 – 102 podręcznik)Do wykonania zad. 1 str. 106 – zadanie należy wykonać używając pakietu Libere Office, plik instalacyjny dostępny jest za darmo w sieci. Gotowe zadanie należy przesłać na adres e-mail: robertweremczuk84@gmail.com
technika, plastyka – do wykonania stroik wielkanocny lub palma (podpisane prace należy dostarczyć do szkoły po kwarantannie)
j. angielski – nauczyć się słówek z Unitu 5, uzupełnić w ćwiczeniach str. 42,43,44 (46 dla chętnych)
matematyka–
16. 03. 2020 Temat: Ułamki niewłaściwe
Proszę przeczytać temat z podręcznika str. 166-168 i wykonać ćwiczenia 1,2,3,4,5str. 60. Dla chętnych zadania 1,2 str. 168. Wykonane zadania proszę sfotografować lub zeskanować i przesłać na adres ann.bielecka@wp.pl
Jeśli ktoś nie ma możliwości przesłania zadań niech poprosi o pomoc rodziców lub skontaktuje się telefonicznie z nauczycielem. Kolejne zadania już jutro.
Proszę doskonalcie umiejętności mnożenia pamięciowego w zakresie 100. (TABLICZKA MNOŻENIA) oraz dodawanie, odejmowanie i mnożenie sposobem pisemnym.
Pamiętajcie o Konkursie Tabliczki Mnożenia po powrocie 🙂
Anna Bielecka