Matematyka 25.03.2020
Proszę sprawdzić pocztę. Otrzymaliście tam informacje co macie zrobić. Każdy uczeń dostanie kody na swoje konto do Matlandii. Czekam na Wasze wiadomości do 15.00
Anna Bielecka
MATEMATYKA
Temat: Diagramy procentowe
Przeczytać temat ze stron149,150
Proszę zapoznać się z materiałami ze strony
https://epodreczniki.pl/a/diagramy-procentowe/D19LrCsEC
proszę wykonać ćwiczenia 1,2,3,4,5 str 51,52
TECHNIKA
Temat: Wymiarowanie w przykładach.
Do wykorzystania są wiadomości na stronie 48 i 49 w podręczniku. Wykonać należy ćw. 3 i 4 na str. 50 podr. Więcej informacji proszę wyszukać na stronie www.nowaera/naukazdalna lub w innych dostępnych źródłach. Rozwiązanie proszę przesłać na adres e-mail: robertweremczuk84@gmail.com.
INFORMATYKA
Temat: Interfejs programu GIMP. Należy zapoznać się z wiadomościami na str. 96 – 98 w podręczniku. GIMP jest darmową aplikacją do tworzenia grafiki. Aplikacja jest dostępna w sieci, należy ją pobrać i zainstalować. Należy zapoznać się z podstawowym działaniem i narzędziami na podstawie informacji z podręcznika lub na stronie www.nowaera/naukazdalna lub innych dostępnych źródłach
Religia
Temat: Cierpienie – kara czy próba?
Proszę przeczytać temat z podręcznika str. 71-73
Wykonać ćwiczenia str.46-47
Temat: Słowo zasiewem królestwa – przypowieść o siewcy.
Proszę przeczytać temat z podręcznika str. 76-78
Wykonać ćwiczenia str.48-49
Matematyka
16. 03. 2020 Temat: Jaki to procent?
Proszę przeczytać temat z podręcznika str. 144-145 i wykonać ćwiczenia 1,2,3,4 str. 47. Dla chętnych zadania 1,2,3 str. 145. Wykonane zadania proszę sfotografować lub zeskanować i przesłać na adres ann.bielecka@wp.pl
Jeśli ktoś nie ma możliwości przesłania zadań niech poprosi o pomoc rodziców lub skontaktuje się telefonicznie z nauczycielem. Kolejne zadania już jutro.
Proszę doskonalcie umiejętności mnożenia pamięciowego w zakresie 100. (TABLICZKA MNOŻENIA)
Pamiętajcie o Konkursie Tabliczki Mnożenia po powrocie J
Anna Bielecka
Język polski
1. Powtarzać wiadomości i umiejętności ze składni (s. 227-233, 346).
2. Doczytać zaległe lektury: Mark Twain „Przygody Tomka Sawyera”, Bolesław Prus, „Kamizelka”, „Katarynka”, Henryk Sienkiewicz „Sachem”, „Janko Muzykant”. Jeżeli ktoś nie posłuchał pani bibliotekarki i nie wypożyczył lektur, niech skorzysta z publikacji elektronicznych (biblioteki są nieczynne). Fragmenty Biblii znajdziecie w podręczniku (w rozdziale 6).
3. Zadanie na język polski i informatykę:
Napisz opowiadanie twórcze na podstawie powieści Marka Twaina „Przygody Tomka Sawyera”. Zastosuj dialog i elementy opisu (np. charakterystyki, opisu przeżyć wewnętrznych). Pamiętaj, że Twoja praca powinna liczyć co najmniej 160 wyrazów.
Pamiętaj o akapitach! W ocenie Twojej pracy będzie brana pod uwagę poprawność językowa, ortograficzna i interpunkcyjna.
Wykorzystaj wskazówki z podręcznika:
– jak urozmaicić wypowiedź twórczą – s. 171-173;
– jak napisać opowiadanie twórcze na podstawie baśni lub legendy – s. 216-217;
– jak napisać opowiadanie twórcze na podstawie mitu lub przypowieści – s. 269-271;
– jak napisać charakterystykę – s. 35-37;
– jak opisać przeżycia wewnętrzne – s. 70-72.
Pracę należy napisać na komputerze w dostępnym edytorze tekstu.
Formatowanie tekstu (będzie oceniane na informatyce)
Tytuł:
– wyśrodkowany,
– tekst pogrubiony i zastosowanie wielkich liter,
– wielkość czcionki: 18,
– czcionka: Times New Roman.
Zawartość pracy:
– czcionka: Times New Roman,
– rozmiar czcionki:12,
– tekst wyjustowany,
– wcięcie akapitu: 1 tabulator.
Uwaga: w razie kłopotów z realizacją zadania z języka polskiego i informatyki w formie określonej na lekcję informatyki, proszę pracę w dowolny sposób (np. zdjęcie lub skan rękopisu) przesłać na adres mailowy polonisty (wychowawca przekazał ten adres rodzicom).
biologia, geografia – przeczytać dwa kolejne tematy i uzupełnić ćwiczenia (w razie problemów ćwiczenia pominąć a przeczytane tematy będą omawiane na lekcjach)
technika, plastyka – do wykonania stroik wielkanocny lub palma (podpisane prace należy dostarczyć do szkoły po kwarantannie)
j. angielski – nauczyć się słówek z działu 5, uzupełnić w ćwiczeniach str. 44,45,46
ćwiczenia osób, które oddały prace dla chętnych do odebrania w sekretariacie szkoły