KLASA II

22.06.2020 – poniedziałek. Temat dnia: Bezpieczne wakacje.Przeczytaj tekst „Wakacje tuż – tuż!” – podręcznik str.65 i przepisz do zeszytu ważne według Ciebie zasady bezpieczeństwa. Na podstawie strony 62 i 63 przypomnij sobie jak zbudowany jest kwiat czereśni oraz jaka jest droga „Od kwiatu do owocu”. Przygotuj podręcznik do oddania w bibliotece szkolnej.DZISIAJ KLASA 2 – godz. 10-11.  Przy okazji możesz wypożyczyć lektury na wakacje. Spis wysłałam wcześniej. Chętnie wysłucham waszego śpiewu piosenki „Lato, lato”
23.06.2020 – wtorek. Temat dnia: Dzień Ojca.Dzisiaj jest Dzień Ojca postarajcie się nie sprawiać kłopotów swoim najbliższym. Bądźcie kreatywni i przygotujcie coś od siebie. Niektórzy z Was mogą być pomocą młodszemu rodzeństwu. Pamiętajcie, że rodzice też mają (lub mieli)swoich tatusiów. Pooglądajcie zdjęcia rodzinne i porozmawiajcie o nich z najbliższymi. Wykonajcie laurkę dla taty i koniecznie napiszcie swoje życzenia.24.06.2020 – środa. Temat dnia: Wakacje tuż, tuż.
Uzupełnij karty matematyczne str.52-53 oraz karty ćwiczeń str.66 – zdania z ćw. 1 i 2 zapisz do zeszytu. Narysuj swój wymarzony, bezpieczny wypoczynek (np. nad wodą, w górach, na wsi, w mieście lub gdzieś indziej).Podpowiedź znajdziesz w wierszu:https://youtu.be/CQkc4Dfe1aw

25.06.2020 – czwartek. Temat dnia: Wakacyjne rady.Zapisz do zeszytu numery alarmowe. Przypomnij sobie tabliczkę mnożenia. Przygotuj książkę do codziennego czytania. Posprzątaj swój kącik do nauki i zabawy. O godz. 17 możesz pójść do Kościoła w Różance na mszę, w intencji zakończenia roku szkolnego.
26.06.2020- piątek. Zakończenie roku szkolnego 2019/2020. Oficjalnego spotkania wszystkich uczniów i nauczycieli nie będzie. Na dolnym korytarzu o różnych godzinach Pani Dyrektor i wychowawcy rozdadzą świadectwa.  KLASA 2 – godz. 10.00

15 VI 2020 – poniedziałek. Temat dnia: Ślimak Staś.Przeczytaj tekst „Ślimak Staś” oraz podpisy pod małymi obrazkami – podręcznik str.58-59. Przypomnij sobie zasady zmiękczania przez „kreseczkę” oraz literę „i”. Uzupełnij Karty ćwiczeń str,62-63; Karty matematyczne str. 50-51.Przepisz do zeszytu piosenkę „Lato, lato”  – Karty ćwiczeń str. 93; przypomnij sobie jej melodię (uczyliśmy się jej w klasie 1) lub na:https://youtu.be/Sw4jcFyCSF0 i naucz się na pamięć (masz na to jak zwykle tydzień).

16 VI, 17 VI, 18 VI 2020 – dni wolne od zajęć dla uczniów klas 1-7; egzamin ósmoklasisty.

19 VI 2020 – piątek. Temat dnia: Pierwszy dzień lata.Naucz się czytać wiersz „Czerwiec” – podręcznik str. 60. Możesz wykonać doświadczenie ze str.61 zgodnie z instrukcją. Uzupełnij Karty ćwiczeń str. 64-65. Zrób „Notatnik adresowy” według planu – podręcznik str.67.

08.06.2020 – poniedziałek. Temat dnia: Sprawdzamy swoje umiejętności.

Indywidualne, zdalne spotkania z nauczycielem. Test znajomości tabliczki mnożenia. Badanie techniki czytania Testem Władysława Puśleckiego – wyrazy do czytania zostały przesłane wcześniej. Tempo pisania uczniowie zbadają sobie sami (jeśli ktoś ma z tym problem niech poprosi o pomoc dorosłego). Piszemy w zeszycie wyraz „domek” przez 1 minutę – szybko, ale czytelnie; nie stawiamy przecinków. Liczymy litery i wpisujemy liczbę. Zdjęcie wyrazów proszę przesłać do mnie. Sami możecie porównać wyniki – badanie po pierwszym półroczu macie w zeszytach. Nie stresujcie się. Wiem, że będzie dobrze, bo niektórzy uczniowie już są po sprawdzianach.

Samodzielnie uzupełnijcie Karty ćwiczeń str.54 i 55.
 
09.06.2020 – wtorek. Temat dnia: Planujemy wakacje.
Postaraj się przejść szyfry i labirynty w Kartach ćwiczeń str.56 i 57. Przeczytaj opowiadanie „Bagaż” – podręcznik str.54-55. Uzupełnij Karty ćwiczeń: ćw. 1,2 str.58 oraz  3,4/59. Dokończ kolorowanie plaży. Karty matematyczne str.46-47 – wykonaj tyle zadań ile chcesz. 
 
10.06.2020 – środa. Temat dnia: Wakacje w miejscu zamieszkania.
Przeczytaj tekst „Na wakacje” – podręcznik str. 56 -57. Uzupełnij Karty ćwiczeń str.60-61 oraz Karty matematyczne str.48-49. Narysuj na kartce z bloku jak spędzasz swój wolny czas.
 
11.06.2020 – czwartek. Dzień wolny od zajęć – Boże Ciało.
12.06.2020 – piątek. Dzień wolny od zajęć – zarządzenie Dyrektora Szkoły.

Zdalne nauczanie

Bardzo proszę o przesłanie do oceny  listu z 29 maja.

01 VI 2020 – poniedziałek. Temat dnia :Świętujemy  Dzień Dziecka.Wiele uśmiechów, a mało złości; jak najmniej smutków, dużo radości. Dłuuugich wakacji i moc słodyczy. Tego Wam dzisiaj wychowawczyni życzy.Zadania na poniedziałek to wesoła zabawa, mnóstwo uśmiechów i same przyjemności.

02 VI 2020 – wtorek.  Temat dnia: Kontynenty. Zapoznaj się z tekstem „Odkrycia geograficzne” – podręcznik str.47. Przepisz do zeszytu tekst z podręcznika – „Kontynenty” str. 46. Uzupełnij  Karty ćwiczeń str. 46-47. Rozwiąż zadania: 1,2,3,4 ( 5 jest dla chętnych) – str.40-41 Karty matematyczne. Postaraj się narysować na kartce z bloku mapę swojego podwórka.
03 VI 2020 – środa.  Temat dnia: Gorące słońce Afryki. Przeczytaj fragment lektury „Afryka Kazika” pt. „Ciemne okulary”- podręcznik str.48-49. Inne opowiadania możesz posłuchać na:  https://www.youtube.com/watch?v=b-natYvpqDc  lub przeczytać samodzielnie. Uzupełnij metryczkę książki  i przepisz ją do zeszytu – Karty ćwiczeń str.48, ćw. 1; Wykonaj ćw. 2/48 oraz 3 i 4 /49. Nie zapomnij o zilustrowaniu wybranych odpowiedzi. Rozwiąż zadania 1,2,4 i 5 ze str. 42-43 Karty matematyczne. Zadanie 3 i 6 jest dla chętnych.
04 VI  2020 – czwartek.  Temat dnia: Afryka.Zastanów się jak bezpiecznie korzystać z zabaw na słońcu. Wykonaj ćwiczenia ze str. 55 i 56 – Karty matematyczne. Uzupełnij Karty ćwiczeń str. 50 -51. Napisz z pamięci zdania w zeszycie – ćw. 6/50 (zdjęcie zdań w zeszycie prześlij do oceny). Zapamiętaj pisownię wyrazów z „h”. 
05 VI 2020 – piątek. Temat dnia: Australia.  Poznaj zwierzęta Australii – podręcznik str. 52-53 oraz ciekawą technikę kropkową – str.51. Uzupełnij Karty ćwiczeń str.52-53 oraz Karty matematyczne str.44-45.Wykonaj pudełko na drobiazgi i pomaluj je techniką kropkową – zdjęcie gotowego pudełka prześlij do mnie. Tu podpowiedź jak zrobić pudełko: https://www.youtube.com/watch?v=_xeEA8JaEFoPowtórzyć tabliczkę mnożenia- będę odpytywać telefonicznie, osobiście w szkole lub łącząc się przez Messengera. Samodzielna praca – 8 VI .

26.05.2020 – wtorek. Temat dnia: Dzień Matki.          
Dzisiaj jest Dzień Matki postarajcie się nie sprawiać kłopotów swoim najbliższym. Bądźcie kreatywni i przygotujcie coś od siebie. Niektórzy z Was mogą również być pomocą młodszemu rodzeństwu. Pamiętajcie, że rodzice też mają (lub mieli) swoje mamy. Pooglądajcie zdjęcia rodzinne i porozmawiajcie o nich z najbliższymi. Przepiszcie pięknie do zeszytu języka polskiego pierwszą zwrotkę piosenki „Moja mama”  – Podręcznik str.91. Narysujcie na kartce z bloku portret swojej mamy. Wykonajcie ćw. 1,2,3,4,5, str. 54 – Karty matematyczne.
27.05.2020 – środa. Temat dnia: Dzień Dziecka.  Przeczytaj tekst „Dzień Dziecka” – podręcznik str.40-41, aby dowiedzieć się kim są Kuba i Buba. Ułóż zdania i zapisz je do zeszytu – ćw. 3, str.43 – Karty ćwiczeń; ćw. 4/43 możesz wykonać w oparciu o Podręcznik str.42. Karty matematyczne – str.36-37 – uzupełnij. Chętni mogą wykonać ilustrację swojej ulubionej zabawy dowolną techniką.
28.05.2020 – czwartek. Temat dnia: Warto ich znać.   Odpowiedz na pytania i rozwiąż zadania – Karty matematyczne str. 38-39. Przypomnij sobie postać „papieża podróżnika” – podręcznik str.43. Napisz w zeszycie do języka polskiego kilka zdań o Janie Pawle II (najmniej pięć zdań o Jego pochodzeniu, życiu ,pasjach itp.)

29.05.2020 – piątek. Temat dnia: Podróżowanie. Przeczytaj wiersz „O Ludziku podróżniku” – podręcznik str.44-45. Wykonaj ćw.1 i 2, str.44 -Karty ćwiczeń. Przy pisaniu listu w zeszycie pamiętaj o właściwej budowie listu (miejscowość, data, nagłówek, treść listu,podpis). W zeszycie do matematyki zrób zad. 2 z podręcznika str.92 . Wykonaj według planu składankę origami – ŁÓDKA – Karty ćwiczeń str.45.

25.05.2020 – poniedziałek.Temat dnia: Dzień Dziecka w różnych krajach. Przeczytaj tekst w Podręczniku str.39. Wykonaj  ćw. 1 i 2 str. 42 w Kartach ćwiczeń . Zdania z ćwiczenia 1 i 2 przepisz starannie do zeszytu języka polskiego. W zeszycie do matematyki wykonaj zad.2 i 4, str.91 (Podręcznik). Przygotuj mamie niespodziankę z okazji jutrzejszego Dnia Matki ( możesz nazbierać polnych kwiatków, zrobić z nich bukiecik i dać go mamie, możesz narysować laurkę i koniecznie napisać swoje życzenia lub wymyślić coś innego). Naucz się i zaśpiewaj mamie piosenkę „Moja mama” – tekst w Kartach ćwiczeń str. 91; melodia: https://youtu.be/UWKLegK7rtQ

18 V 2020 – poniedziałek Temat dnia: Notatka kronikarska.  Przeczytaj teksty o notatkach kronikarskich – Podręcznik str.28-29. Na podstawie podręcznika i „zielonej ramki” z Kart ćwiczeń str.32 napisz w zeszycie: Co zawiera notatka kronikarska? Uzupełnij  ćw. 1,2,3 str.32-33 – Karty ćwiczeń (datę Dnia Rodzin ustal samodzielnie  lub zaznacz 15 maja). Karty matematyczne str.24-25 (zad.7/25 zapisz do zeszytu matematycznego). Poznaj instrument strunowy, smyczkowy – wiolonczelę (podręcznik str. 68). Naucz się na pamięć tekstu piosenki „Bo rodzina to rodzina” – podręcznik str.92 (masz na to tydzień; niektórzy będą mogli zaśpiewać już w szkole). Melodia: _https://www.youtube.com/watch?v=r_XjHFvepXA
19 V 2020 – wtorek  Temat dnia: Święto rodziny.Zapoznaj się z klasowymi obchodami Dnia Rodzin – podręcznik str.30-31 i podobne możesz zorganizować w rodzinie z którą zamieszkujesz, bo innej nie można ze względów epidemiologicznych. Zwróć uwagę na pisownię wyrazów na marginesie str. 31 – przepisz te wyrazy do zeszytu. Wykonaj samodzielnie ćwiczenia z Kart ćwiczeń str.34-35 i poproś rodziców o przesłanie ich do mnie. Pamiętaj o starannym i poprawnym zapisie zdań z ćw. 4 w zeszycie do języka polskiego. W zeszycie do matematyki wykonaj zad.1, str.90 – podręcznik. Uzupełnij karty matematyczne str.26-27. Wykonaj (lub uzupełnij jeśli wcześniej masz wykonane) „Drzewo genealogiczne swojej rodziny”. tam znajdziesz podpowiedzi http://bystredziecko.pl/drzewo-genealogiczne-wzor/

20 V 2020 – środa  Temat dnia :  Niespodzianka.Uzupełnij Karty matematyczne str.28-29. Ćw. 4, 8, 9 oblicz w zeszycie wybranym przez Ciebie sposobem. Przeczytaj inscenizację pt. ” Gady z szuflady” – Podręcznik str. 33-35. Wykonaj polecenia z Kart ćwiczeń str.36-37. Pisząc w zeszycie zdania pamiętaj o staranności i poprawności. Wypisując wyrazy oddzielaj je przecinkami. Narysuj dowolną techniką ilustrację do lektury „Nasza mama czarodziejka”.
21 V 2020 – czwartek  Temat  dnia: Nasza mama czarodziejka.Napisz w zeszycie metryczkę lektury – „Nasza mama czarodziejka” (Autor, tytuł, bohaterowie) oraz wyjaśnienie wyrazu „poduszkowiec”. Przypomnij sobie fragment lektury – Podręcznik str. 36-38 „Czar dla mamy”. Uzupełnij ćw. 1-2/38 i 3-4/39 w Kartach ćwiczeń. Postaraj się uzupełnić Karty matematyczne str.30-31; zad.3/30 i 5/31 oblicz w zeszycie dowolnym sposobem.
22 V 2020 – piątek  Temat dnia: Nasza mama czarodziejka cd.Możesz z rodzicem zagrać w grę planszową „Podróż przez Krainy Działań”. SAMODZIELNIE wykonaj zadania w Kartach matematycznych str.34-35. Uzupełnij ćw.5 i 6, str.40 w Kartach ćwiczeń.  Wykonaj „Czarodziejską różdżkę” wg planu str.41.Możesz posłuchać opowiadań o mamie  z lektury np:https://www.youtube.com/watch?v=zNoI89g_fBg&list=PLM9uP_jS6nJKuONqT-Mw16d8TV8HYZYjo&index=2&t=0shttps://www.youtube.com/watch?v=RL4qYmEEikQ&list=PLM9uP_jS6nJKuONqT-Mw16d8TV8HYZYjo&index=2 i innych.

14.05.2020 – czwartek  Temat dnia: Klasowe igrzyska sportowe.  Przeczytaj wiersz „Wyścig w workach” – podręcznik str.26. Przepisz z wiersza do zeszytu rymujące się wyrazy (starcie-Marcie, czwarty-Marty itd.).Uzupełnij Karty ćwiczeń str. 28-29 oraz Karty matematyczne str.14-15. W zeszycie do matematyki wykonaj zadanie 1, str.90 (podręcznik).
15.05.2020 – piątek  Temat dnia: Ćwiczymy z Noni.  Naucz się pięknie czytać wiersz „Dziwny pies”- podręcznik str.27. Chętni uczniowie mogą przeczytać wiersz wychowawcy na ocenę łącząc się (z pomocą rodzica) telefonicznie lub przez Messengera. Uzupełnij ćw. 1,2,3 – Karty matematyczne str.20-21. Postaraj się samodzielnie utrwalić swoje wiadomości wykonując zadania z Kart ćwiczeń str. 30 i 31. Możesz zrobić owocowe zwierzęta (podpowiedzi znajdziesz w Podręczniku str.32.

11.05.2020 – poniedziałek Temat dnia: Igrzyska paraolimpijskie.Przeczytaj w Podręczniku str.20 treść artykułu „Zanim zgaśnie olimpijski znicz w Londynie”. Uzupełnij Karty ćwiczeń str.22 – ćw. 1,2. W zeszycie do języka polskiego napisz kilka zdań o tym; Co to jest kondycja fizyczna i jak można o nią dbać? (podpowiedzi znajdziesz w podręczniku na str.21). Uzupełnij Karty matematyczne str. 16-17. Poznaj czeski taniec narodowy – polka (podręcznik str.67) oraz https://youtu.be/3jzKwU9AGZU
12.05.2020 – wtorek Temat dnia: Sport to zdrowie.Przeczytaj tekst „Bieg rodzinny”(Podręcznik str.22-23).Wykonaj w Kartach ćwiczeń str. 24-25: ćw. 1 – bez „kropki”,2, 4. Zdania z ćw.3/24 i 5/25 zapisz w zeszycie. Uzupełnij w Kartach matematycznych str.18 i 19. Wykonaj pracę plastyczną  na temat „Moja ulubiona dyscyplina sportowa” dowolną techniką np.kredki, mazaki,farby,wyklejanka itp.
13.05.2020 – środa Temat dnia: Czy zawsze trzeba wygrywać?Karty matematyczne str. 22-23; uzupełnij ćw.1,2,3,4.  Ćw. 5/23 jest dla chętnych;  6 i 7/23 możesz wykonać w zeszycie do matematyki.  Zapoznaj się z treścią opowiadania „Zawody” – Podręcznik str.24-25. Uzupełnij Karty ćwiczeń str. 26-27. W zeszycie wyjaśnij co według Ciebie oznacza hasło „Uczciwe współzawodnictwo”.Postaraj się napisać kilka zdań starannie i bez błędów. Na kartce z bloku napisz  hasło, które będzie Cię  mobilizowało do pracy w domu np. NIE PODDAWAJ  SIĘ !; TRENING CZYNI MISTRZA!  itp.

05 V 2020 Temat dnia: Mieszkańcy łąki.Na podstawie ilustracji w Podręczniku str.12-13 i własnych doświadczeń uzupełnij Karty ćwiczeń str. 14-15. Do zeszytu przepisz opis łąki z ćw. 2/14. Na 6 możesz samodzielnie wykonać pracę przedstawiającą łąkę zgodnie z instrukcją- Karty ćw. str. 13. Przepisz wiadomości o litrach i narysuj butelki z płynami  w zeszycie do matematyki – Podręcznik str. 86 (szara ramka – pół litra, ćwierć litra, półtora litra). Wykonaj tyle zadań w zeszycie ile chcesz (masz do wyboru 1,2,3,4 na str.86 w podręczniku).
06 V 2020 Temat dnia: Mieszkańcy łąki cd.Wykonaj ćwiczenia  – Karty matematyczne cz.5 str.10 i 11; Ramki „Zapamiętaj” zapisz do zeszytu matematycznego. Przeczytaj w podręczniku wiadomości o czajkach – str.14 i 15. Uzupełnij  Karty ćwiczeń str.16-17.Uzupełnione zdania z ćw. 4 i 6 zapisz do zeszytu. Poćwicz czytanie – Karty ćw. str. 82 – ćw.1, 2 „Czytam sam!”.
07 V 2020 Temat dnia: Bocianie gniazdo.Przeczytaj fragment książki „Drzewo do samego nieba” – Podręcznik str.16 – „Bocianie gniazdo”; uzupełnij Karty ćwiczeń str.18-19. Do zeszytu przepisz 2 pytania i napisz odpowiedzi z ćw. 2, str. 18 oraz „kropkę” z ćw. 5/19. Wykonaj dowolną techniką  pracę plastyczną przedstawiającą „Drzewo na podwórku”. W zeszycie do matematyki zapisz liczby słownie oraz za pomocą cyfr – Podręcznik str.87 -zadanie 1. Możesz posłuchać „Drzewo do samego nieba” https://youtu.be/u1PkE9BqDNg
08 V 2020 Temat dnia: Igrzyska olimpijskie.W oparciu o tekst „Igrzyska olimpijskie” – Podręcznik str.18-19 napisz w zeszycie jakie są najważniejsze symbole igrzysk. Uzupełnij Karty ćwiczeń str. 20-21; pary wyrazów z ćw.3/21 zapisz do zeszytu. Wykonaj medale według instrukcji ze str. 23. Karty matematyczne – str. 12-13 postaraj się uzupełnić samodzielnie.

04 V 2020 Temat dnia: Wycieczka rowerowa.Przypomnij sobie budowę roweru i zasady bezpieczeństwa; przeczytaj teksty – Podręcznik str. 8-11. Zapisz do zeszytu obowiązkowe elementy wyposażenia roweru ze str.9 oraz rodzaje krajobrazów Polski. Uzupełnij Karty ćwiczeń cz.5, str. 10-12 oraz Karty matematyczne cz.5 – str. 8-9. Do zeszytu matematycznego przepisz ramki podziału na kwartały – Podręcznik str.85.Przeczytaj o harmonii – Podręcznik str.66.  Możesz poznać krótką historię rowerów na: https://youtu.be/h2Y4L60RjAE

27.03.2020 Temat dnia: Utrwalamy i sprawdzamy wiadomości.Bardzo proszę o przesłanie samodzielnie wykonanych Kart ćwiczeń ze str.78 i 79, ćw. 1-5. Ocenię je tak jak oceniam prace samodzielne -sprawdziany, kartkówki.Wybrać sobie tekst do czytania ze zrozumieniem – Karty ćwiczeń cz. 4, str.102 -103 lub 104-105. Przesłać tylko strony z wykonanymi poleceniami: 103 lub 105.Karty matematyczne cz. 4 str. 74 i 75 (w zadaniu 34 niektóre litery będą występowały dwa razy np.OP, PR ).
Mam nadzieję, że tego dnia rodzice będą potrzebni tylko do przesłania starannie i poprawnie wykonanych zadań. Trzymam za Was kciuki. Powodzenia.

28.04.2020  Temat dnia: Majowe święta – symbole narodowe.Przeczytaj w Podręczniku cz.5, str.3 wiersz „Maj” oraz wykonaj ćw. 2 -rymy i swój wierszyk zapisz do zeszytu języka polskiego; w zeszycie zapisz również nazwy zbliżających się świąt:Majowe  święta:- 1 maja – Święto Pracy,- 2 maja – Święto Flagi,- 3 maja – Rocznica Uchwalenia Konstytucji.Możesz obejrzeć film: Polskie Symbole Narodowe youtube.com/watch?v=DCwEJ9tHt5c

Wykonaj z kolorowego papieru chorągiewki w polskich barwach narodowych.Karty matematyczne cz.5, str.3 – ćw. 1, 2, 3. Działania z ćw. 1 i 2 zapisz do zeszytu (3*3=9,  9*8= 72 itd.)
29.04.2020 Temat dnia: Majowe święta.Karty matematyczne str.4 i 5; w zeszycie ćw. 5 i 8.Przeczytaj teksty z podręcznika cz. 5, str.4 -5. Postaraj się wykonać ćwiczenia z Kart ćwiczeń cz. 5 str. 3-5; „Kropkę” i ćw.6 napisz w zeszycie.Naucz się  tekstu piosenki „Nasza Wisła” – Karty ćwiczeń str. 88 i 89; melodia na 6;  04 Wytrysła Wisła – YouTube ( Masz na to jak zwykle tydzień).Wykonaj dowolną świąteczną dekorację np. https://youtu.be/-5Rp51gqJDA
30.04.2020 Temat dnia: Legenda o Piaście.Przeczytaj legendę Mariana Orłonia  „O Piaście Kołodzieju i tajemniczych wędrowcach” lub wysłuchaj czytanej przez rodzica. Fragment i ilustracje są w podręczniku str. 6 i 7. 

Gwarno było tego dnia w chacie oracza i kołodzieja Piasta. Sproszono sąsiadów i krewnych, nie żałowano pieczywa i mięsa, piwa i miodu, choć bieda była w tym domu częstszym gościem niż dostatek. Ale dzień był uroczysty i wymagał wystawności. Oto najstarszy syn Piasta i jego żony Rzepichy siedem lat ukończył, a starym obyczajem należało postrzyżyn dokonać i imię młodzikowi nadać. Właśnie sposobiono się do tego obrzędu, gdy Rzepicha, wyjrzawszy na dwór, zawołała:

– Jeszcze jacyś nieoczekiwani goście ku nam zdążają.

Rzeczywiście, od strony Gniezna zbliżało się dwóch nieznanych wędrowców. Odziani w luźne, płócienne szaty, wsparci na długich laskach, okryci kurzem, wyglądali na wielce utrudzonych. Stanęli w progu Piastowej chaty, życzyli pokoju domownikom, a potem jeden z nich tak przemówił:

– Daleką mamy za sobą drogę i jeszcze dalszą przed sobą. Pozwólcie tedy nam trochę odpocząć i kubkiem zimnej wody pragnienie ugasić. Byliśmy u bram książęcego dworu w Gnieźnie o gościnę prosić, ale książę Popiel kazał nas służbie z grodu wypędzić. Pokłonił się Piast przybyszom i gestem do środka zaprosił.

– Moja chata przed wami otwarta – rzekł.

-A i dzień dziś niezwyczajny. Nasz pierworodny syn siedem lat kończy, spod opieki matki pod ojcowską przechodzi i jego postrzyżyny wnet się odbędą. Radzi będziemy, jeśli razem z nami przy stole zasiądziecie i udział w uroczystości weźmiecie.

– Dziękujemy za gościnność – odpowiedzieli – i chętnie razem z wami będziemy się radować.

Zmywszy z siebie podróżny kurz, wnet miejsce przy stole zajęli. Gdy zaspokoili pierwszy głód i pragnienie ugasili, nastąpił obrządek postrzyżyn. Rzepicha wprowadziła do izby ubranego w lnianą koszulkę syna i przed Piastem z nim stanęła. Jasne włosy opadały chłopcu na ramiona i czoło, na twarzy malowało się wzruszenie. Chłopiec upadł ojcu do stóp, oddając się w ten sposób pod jego pieczę. Piast podniósł go, wodą źródlaną skropił i po nożyce sięgnął. Potem ujął w palce pukiel włosów nad czołem i z powagą wielką go odciął. Dokonawszy tego, zwrócił się do przybyszy:

– Niech i wasze ręce uczynią to samo, a usta wypowiedzą imię, jakie odtąd syn mój nosić będzie. Z powagą, równą ojcowskiej, obaj przybysze dokonali ceremonii postrzyżyn, a starszy z nich rzekł przy tym:

– Niech imię jego będzie Siemowit i niech mu ono sławy przysporzy. Następnie wykonał nad głową chłopca znak jakiś nieznany, jakby chcąc nim słowa swoje potwierdzić. Kolejno podchodzili teraz do Siemowita pozostali goście i każdy pasemko włosów odcinał. Po dokonaniu postrzyżyn zaczęły się pieśni obrzędowe, a potem wszyscy udali się na cmentarz leżący nie opodal, by duchy przodków uczcić. Gdy powrócili znowu do Piastowej izby, tajemniczy przybysze zaczęli się żegnać. Podziękowali za gościnę, uczynili nad chatą Piasta i Rzepichy ten sam znak, jaki nad głową chłopca nakreślili, i podążyli w dalszą drogę. Kim byli, skąd przyszli i dokąd prowadziła ich dalsza droga – nie wiadomo. Na pewno jednak nie byli zwykłymi wędrowcami, skoro po ich odejściu okazało się, że jadła nic nie ubyło, choć przecie przez długi czas ucztowano.

A tymczasem Siemowit rósł w zdrowiu i poważaniu u ludu, który po śmierci Popiela na tron go powołał.

Uzupełnij Karty ćwiczeń str.6 i 7; zieloną ramkę i plan wydarzeń przepisz do zeszytu. Lekcje programowania str. 8 i 9 są dla chętnych.

Karty matematyczne str. 6 i 7 – uzupełnij tyle ile chcesz.

NASTĘPNE  ZADANIA  4  MAJA.
Obszar załączników

Podgląd filmu YouTube Polskie Symbole NarodowePolskie Symbole Narodowe

Podgląd filmu YouTube Jak zrobić prosty kotylion z papieru?Jak zrobić prosty kotylion z papieru?

21 IV 2020  Temat dnia: Zwierzęta w ogrodzie.  Przeczytaj inscenizację pt. „Kto zjadł sałatę?”- podręcznik str.62 – 64, aby poznać jej bohaterów. Karty ćwiczeń str. 70-71 – wykonaj ćwiczenia zgodnie z poleceniami; do zeszytu przepisz nazwy zwierząt w kolejności alfabetycznej oraz uzupełnione  „Zaproszenie” (wyrazy do zaproszenia można wybrać sobie dowolne). Karty matematyczne – str.54 i 55; w zeszycie do matematyki ćw.5/54 oraz 7/55. 


22 IV 2020  Temat dnia: Historia pewnej rośliny.  Poćwicz ortografię – Karty ćwiczeń str. 72, ćw. 1, 2, 3. Ułóż zdania z wyrazami: żółty, różowy, żonkil, róża i zapisz je w zeszycie. Poznaj budowę  i  „Historię pewnej rośliny” – podręcznik str.65 – 67; wykonaj ćw. 4 i 5, str. 73 – Karty ćwiczeń.Na podstawie podręcznika s.116 narysuj w zeszycie do matematyki po 2 linie proste, krzywe, łamane i podpisz je. Wykonaj ćwiczenia 1-6 – Karty matematyczne str.56, 57. Dodatkowa praca dla chętnych – wykonaj dowolnego tulipana – może to być rysunek, wyklejanka z papieru lub plasteliny, forma przestrzenna itd.


23 IV 2020  Temat dnia: Niezwykłe ogrody.  Do zeszytu matematycznego przepisz 2 informacje o odcinku – Karty matematyczne str.58 – 59; narysuj w zeszycie 3 dowolne odcinki i oznacz je wielkimi literami. Wykonaj ćwiczenia 1 -7 – Karty matematyczne str.58 i 59.Na podstawie: wiersza „W hamaku” , obrazu W. Podkowińskiego, tekstu „Rodzaje ogrodów” – podręcznik s.68, 69 oraz samodzielnie zdobytych wiadomości opisz w zeszycie lub narysuj ogród swoich marzeń. Uzupełnij ćw. 1 i 2, str.74 – Karty ćwiczeń. Papierowy motyl ze str.75 jest dla chętnych

.24 IV 2020  Temat dnia: Nic w ogrodzie. Lektura „Kapelusz Pani Wrony” Z matematyki możesz uzupełnić zadania dodatkowe w Kartach matematycznych – każdy ustala sobie sam ile chce zrobić zadań; utrwalać tabliczkę mnożenia. Przeczytaj fragment lektury „Nic w Ogrodzie”- podręcznik str. 70 – 72, uzupełnij ćwiczenia do lektury – Karty ćw. str. 76-77; zapisz uzupełnioną metryczkę książki z ćw. 1 do zeszytu. Strona 78 i 79 w Kartach ćwiczeń to jest powtórzenie tego co było, postaraj się samodzielnie sprawdzić swoje wiadomości.

20.04.2020 Temat dnia: Wiosenne prace w ogrodzie.Ustal kolejność etapów pracy podczas siania rzodkiewki na podstawie tekstu pt. „Siejemy rzodkiewkę” – podręcznik str. 60-61; Etapy zapisz do zeszytu np.1.Przekopujemy ziemię.2. Usuwamy chwasty.3.Nawozimy ziemię; itd. 4, 5, 6, 7 (dopisz swoje nazwy etapów)8. Czekamy na pierwsze rzodkiewkiKarty ćwiczeń – str.68 – 69; Karty matematyczne – str.52-53. W zeszycie do matematyki wykonaj zadanie 3 i 4 z podręcznika str. 113.

Zadania na tydzień poświąteczny

15.04.2020 Temat dnia: Kto buduje dom?Na podstawie ilustracji i tekstu w Podręczniku str. 50 – 51 w zeszycie odpowiedz na pytanie; Czyja praca jest potrzebna, aby powstał budynek? Pamiętaj o napisaniu wyrazu „Lekcja” oraz daty. Postaraj się pisać starannie. Wykonaj ćwiczenia 1,2,3,4,5,6 i 7 w Kartach ćwiczeń str.56,57,58.Karty matematyczne str. 46 i 47-ćw.1,2,3,4,5 i 6. ćw. 7/47 wykonaj w zeszycie. Przypomnij sobie tabliczkę mnożenia.


16.04.2020 Temat dnia: Klasowy projekt.Przeczytaj opowiadanie Projekt „Paryż”- podręcznik str.52-53 i zastanów się nad jego treścią. Chętni mogą w zeszycie odpowiedzieć na pytanie: Jak mógłby wyglądać świat, gdyby ludzie wypełniali swoje obowiązki tylko wtedy, gdy mają na to ochotę? Karty ćwiczeń str. 59 – ćw.1,2; 60 -3,4 i 61 – Wieża. Połączone fragmenty zdań z ćw.2/59  dotyczące zasad pracy w grupie przepisz starannie do zeszytu.Karty matematyczne str.48 i 49; ćw. 6 i 7(obliczenia typu 32:8=4, 48:8=6 itd.) wykonaj w zeszycie. Zadania dodatkowe -str. 73, ćw. 28 i 29.


17.04.2020 Temat dnia: Architekci wśród zwierząt.Karty matematyczne – str.50 i 51 ćw.1,2,3,4,5,6 oraz 30 i 31 – str.73 zadania dodatkowe. Do zeszytu przepisz wiadomości o kwadracie ze str. 114 w podręczniku oraz narysuj 3 dowolne kwadraty.W oparciu o treść tekstu „Niezwykli architekci” – podręcznik str.54 i 55 wykonaj ćw. 1,2 i 3 str 62-63 Karty ćwiczeń;( str.64 i 65 – Lekcje programowania są dla chętnych). Uzupełnione zdania z ćw. 1/62 „kropka” przepisz do zeszytu.


18.04.2020 Temat dnia:Wielki architekt.Przeczytaj teksty z podręcznika str.56-59. Wykonaj ćw.1,2 i 3 – Karty ćwiczeń str.66 – 67. Opisz w zeszycie swój dom lub pokój.

Zadania na kolejny tydzień 06.04 – 08.04.2020 r.


Temat dnia: Wędrówki ptaków.

Przeczytaj ciekawe informacje z podręcznika str.43-44. Wykonaj ćw. 1,2,3,4 z Kart ćwiczeń str. 48 – 49. Opis bociana staraj się robić pełnymi zdaniami. Pamiętaj o staranności pisma. Przepisz do zeszytu zwroty i ich wyjaśnienia z ćw.2.Możesz pograć z rodzicem w grę „Droga do gniazda” -Karty matematyczne str.38-39. Wszystkie ćwiczenia ze str.40, 41 wykonaj samodzielnie (jeśli potrzebujesz liczenia długim sposobem licz w zeszycie). Przypomnij sobie tabliczkę mnożenia.


Temat dnia: Calineczka

Na podstawie Podręcznika – str.46-47 i znajomości lektury „Calineczka” wykonaj ćw. 1,2,3,4,5 w Kartach ćwiczeń str.50 i 51 (Ćw. 6/51 jest dla chętnych) str.52-53 – powtórzenie materiału – uzupełnij wszystkie. Karty matematyczne – str. 42-43 matematyka w działaniu. Do zeszytu zad.1 i 2 str.113 Podręcznik.

Temat dnia:Jak powstaje dom?

Karty matematyczne – str.44 – 45 – wszystkie ćwiczenia; ćw. 9 również w zeszycie (w działaniach odwrotnych mogą pomóc grafy strzałkowe). Na podstawie Podręcznika s. 48-51, własnych obserwacji  oraz tekstu uzupełnij ćw. 1,2,3 – Karty ćwiczeń str.54 i 55. Przepisz do zeszytu tekst piosenki pt.”Pisanki, kraszanki” – Karty ćw. s.109 (możesz nauczyć się jej śpiewać na 6 -nagranie jest na YouTube)


Temat dnia:Wielkanocny czas

W oparciu o Podręcznik str.76 – 77 oraz nasze wcześniejsze zajęcia wykonaj  w zeszycie ćw3. Możesz na 6 wykonać Kartkę świąteczną, napisać na niej życzenia; poprosić rodziców o pomoc w przesłaniu jej mailowo lub jako zdjęcie do  kolegów, koleżanek, rodziny, znajomych itd.; Karty ćwiczeń -1 i 2 str.80; Koszyczek ze str.81 dla chętnych. Karty matematyczne str.60 i 61 – ćw.1,2,3,4,5!,6. Pomóż rodzicom w przygotowaniach świątecznych; możesz wykonać zwierzątka wielkanocne – Podręcznik s.79


Temat dnia: Wielkanocne zabawy.

Przeczytaj tekst „Wielkanocne zabawy”-P. str.78;( możesz obejrzeć temat „Mokry poniedziałek”na epodręczniki,pl), porozmawiaj z rodzicem o zwyczajach wielkanocnych w Waszej rodzinie. Wykonaj ćw. 1 – s.82; 2, 3, 4 – s. 83 – Karty ćwiczeń. Opisz w zeszycie swoje ulubione potrawy lub zabawy wielkanocne.Karty matematyczne – str.64 i 65; możesz zagrać z rodzicem w grę „Wielkanocne zabawy”- str 62 – 63, jestem ciekawa kto nazbiera więcej pisanek.

————————————————————————————————————————–

01.04.2020 – Temat dnia: Pomniki przyrody.

W oparciu o podręcznik str. 34 i 35 wykonaj ćwiczenia w Kartach ćwiczeń str.36 i 37 – ćw. 1,2,3. Pytanie i odpowiedź z ćw.3 zapisz do zeszytu.Uzupełnij Karty matematyczne str.28 – 31. 5 przykładów ze str. 30-31 staraj się obliczyć długim sposobem w zeszycie (jeśli masz problem oblicz krótkim lub sięgnij do strony 109 w podręczniku).


02.04.2020 – Temat dnia: Co nowego na wiosnę?

Na podstawie tekstu „Wiosenne nowiny” – podręcznik str.36-37 wykonaj ćw.1,2, 4 i 5 str.38-39; Kalendarz pogody z ćw. 3 jest dla chętnych. Przepisz do zeszytu uzupełniony tekst z ćw. 2. Karty matematyczne – wykonaj zadania 1,2,3,4 ze strony 32 i 33. Zadanie 5 jest nadobowiązkowe. W zeszycie do matematyki wykonaj obliczenia przykładów z podręcznika – zad.2, str. 109

03.04.2020 – Temat dnia: Wiosenne kwiaty.

O wiosennych kwiatach uczyliśmy się wcześniej, ale nie wykonywaliśmy ćwiczeń w naszych kartach. Potraktujmy temat jako powtórka materiału. W oparciu o wiersz „Wiosna” oraz tekst „Krokus” – podręcznik str.38-41 wykonaj tyle ćwiczeń w Kartach ile chcesz i dasz radę- str.40 – 47; w grę ze str.47 możesz zagrać z rodzicem, ale będziesz potrzebować dodatkowych planszy do zaznaczania. Do zeszytu przepisz ze strony 42- Piszemy poprawnie – pary wyrazów oraz wyrazy z ćw. 5 i 6Karty matematyczne – strony 34 – 35-1,2,3,4,5,6,7; str. 36-37-1,2,3,4.Ćw. 5 dla chętnych. Pytanie, obliczenia i odpowiedź do „kropki” w zadaniu 3 napisz w zeszycie.

INFORMATYKA

Temat: Wyrównujemy tekst i zmieniamy kolor strony.

Niech uczniowie spróbują przepisać tekst wiersza „Murzynek Bambo”   i wyrównać tekst:

  1. Do środka.
  2. Do prawego marginesu.
  3. Do lewego marginesu.

Przydane informacje dostępne są pod poniższym adresem:

https://epodreczniki.pl/a/formatowanie-tekstu/D615kZGA6

Pracę można wykonać w dowolnym edytorze tekstu (nap. z pakietu Libreoffice lub Microsoft) przy pomocy rodziców.

Plik proszę przesłać pod adres: robertweremczuk84@gmail.com

ANGIELSKI

Lesson
Topic: He likes cheese. – produkty spożywcze.

1) Przepisz wyrazy i się ich naucz (w nawiasie podana jest uproszczona wymowa wyrazów). Proszę rodziców o powtarzanie słówek z dziećmi i kontrolowanie wymowy.

    carrot (karot) – marchewka

    chocolate (czoklet) – czkolada

    grapes (grejps) – winogrona

    ice cream (ajs kriim) – lód

    mushrooms (maszrums) – grzyby

    onion – cebula

    fish (fisz) – ryba

    cheese (cziiz) – ser żółty

    peas (piis) – groszek

    eggs (egs) – jajka

    meat (miit) – mięso

    salad – sałatka

    sandwiches (sandłidżys) - kanapki

    soup (sup) – zupa

    strawberry (strołberi) – truskawka

    tomatoe (tomatoł) – pomidor

    bread (breed) - chleb

    I like ( Aj lajk) – Ja lubię

    I don't like (Aj dołnt lajk) – Ja nie lubię

2) Wykonaj następujące zadania w ćwiczeniach:

        1/42
        2/42
        3/43 podpisz odpowiednimi wyrazami z ramki
        13/48
        14/48 – breakfast – śniadanie
               lunch – 2 śniadanie
               dinner - obiad

        15/49 zapytaj co lubią, bądź też czego nie lubią Twoi                           członkowie rodziny, bez uzupełniania zdań

Zdjęcia z wykonanymi zadaniami proszę przesłać na mój adres edyta1986oszust@gmail.com celem otrzymania informacji zwrotnej. Pozdrawiam,

                                    Edyta Oszust

P.S Bardzo proszę utrwalać słownictwo z poprzedniego działu:

        climb (klajm) – wspinać się

        dance (dens) – tańczyć

        fly (flaj) – latać

        jump (dżamp) – skakać

        ride a bike (rajd e bajk) – jeździć na rowerze

        ride a horse (rajd e hoors) – jeździć konno

        run (ran) – biegać

        swim (słim) – pływać

        walk (łok) - chodzić

        bear (ber) – niedźwedź

        bird (beed) – ptak

        elephant (elefant)- słoń

        monkey (manki) – małpa

        snake (snejk) – wąż

        tiger (tajger) – tygrys

        I can (Aj ken) – Ja potrafię

        I can't (Aj kaant) – Ja nie potrafię

Religia klasa II    25.03.2020 r.

Temat: Modlitwa Pana Jezusa w Ogrodzie Oliwnym.

W podręczniku na str. 62 – 63 proszę o wykonanie znajdujących się tam zadań.

Zachęcam również do skorzystania z elektronicznej wersji podręcznika, która znajduje się na płycie dołączonej do waszego podręcznika.

Dzień 1 ; Temat dnia – Basia i pieniądze

Zadania.Przeczytać tekst „Basia i pieniądze” z podręcznika str.20-22; Zastanowić się nad znaczeniem słów promocja i gratis. Wykonać ćwiczenia w Karty ćwiczeń klasa 2, cz.4 – 1,2,3,4,5 str.20-21. Ćw. 6 str.22 dla chętnych na 6. Do zeszytu języka polskiego przepisać zdania z ćw. 1 str.20. Jak zwykle napisać Lekcja i datę. Nie zapomnieć o staranności i poprawności zapisu.Do zeszytu z matematyki przepisać ramkę o prostokącie – podręcznik str.106 oraz narysować 2 dowolne prostokąty; wykonać ćwiczenia ze str.18 i 19 – Karty matematyczne.

Dzień 2; Temat dnia – Ekologiczne zakupy.

Zadania.Zapoznać się z tekstami w podręczniku „Śmieci wokół nas”oraz „Lekcja” str.23-25. Przepisać do zeszytu języka polskiego kolorowe zdanie „Poznać prawdę…….rozkłada”,  wyrazy umieszczone na marginesie: wstążka – wstęga itd. Karty ćwiczeń str.23,24,26; Wykonaj zwierzaka zgodnie z instrukcją str.25;  str. 27 jest dla chętnych. Matematyka str.20 i 21. Oblicz dowolnym sposobem (długim lub krótkim) w ćwiczeniach i w zeszycie.

Dzień 3; Temat dnia – Zwiedzamy.

ZadaniaPrzeczytaj tekst z podręcznika str.26-28; wykonają ćwiczenia, które potrafisz ze str.28-31 -Karty ćwiczeń. Przepisz do zeszytu pytania z ćw. 1 i odpowiedz na nie pisemnie w zeszycie (pamiętaj, że odpowiadamy pełnym zdaniem).Matematyka – podręcznik str.107, zad. 2 wykonać w zeszycie dowolnym sposobem. Karty matematyczne str.22 i 23. Muzyka – abecadło muzyczne – podręcznik str.81(przeczytać).

Dzień 4, Temat dnia – Na tropie zabytków.

Zadania.Podręcznik – str.30-31- Pamiątki z przeszłości -przeczytaj. Wyjaśnij w zeszycie -Co to jest zabytek? oraz Co to jest skansen? Ćw. 1 i 2 str.22 – Karty ćwiczeń; Ramka ze str.33 dla chętnych. Karty matematyczne str.22 i 23 – obliczenia sum z ćw.1 i 4 zapisz w zeszycie.

Dzień 5; Temat dnia – Dawniej i dziś.

Zadania.Podręcznik – str.32 i 33 – przeczytaj. Przepisz do zeszytu co to jest manufaktura, wyrazy zapisane na marginesie w podręczniku oraz zdania z ćw. 5 i 2. Zapamiętaj  pisownię wyrazów. Karty ćwiczeń – str. 34 i 35. Wykonaj (dla chętnych) Album o Różance lub innej miejscowości. Karty matematyczne str.26 i 27 ; zapis w zeszycie zgodnie z poleceniami w ćwiczeniach.

INFORMATYKA

Punktowanie i numerowanie w edytorze tekstu.

Polecam zastosowanie punktowania i numerowania w dowolnym edytorze tekstu wymieniając np. składniki dowolnego ciasta.

Przykład proszę wysłać na adres     e-mail: robertweremczuk84@gmail.com, wskazana jest pomoc rodzica.

Zdalna nauka.

Drodzy rodzice, uczniowie i uczennice – klasy 2

Planuję od połowy przyszłego tygodnia naukę zdalną w oparciu o podręcznik i ćwiczenia.  Jeśli uczeń/uczennica ma zostawione w szkole, może je odebrać w godz. 8 – 13. Podręcznik i karty ćwiczeń są również udostępnione w wersji pdf na stronie wydawnictwa np: https://www.wsip.pl/pomagamy-w-nauce-z-domu/ (ale wtedy wykonane zadania i ćwiczenia trzeba przepisywać do zeszytu).Bardzo proszę rodziców o zastanowienie się nad proponowaną zmianą i wyrażenie swojej opinii.Pozdrawiam Krystyna Mączka


https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje

– Kręgi tematyczne – Jestem ciekawy świata:

Dzień 1 – Co piszczy w trawie

Dzień 2 – Calineczka (tekst lektury na: lektury.gov.pl)

Dzień 3 – Z wizytą u kreta i myszki

Dzień 4 – Nowe przygody Calineczki

 Dzień 5 – Zabawy ze słowem